Vänsterpartiet i Uddevalla stödjer RUS-demonstration

Vänsterpartiet i Uddevalla stödjer kampen för att fullvärdigt akutsjukhus i Uddevalla. Vi uppmanar våra sympatisörer att demonstreara för ett bevarande av ett fullvärdigt akutsjukhus, den 1 maj kl. 10.00 med utgångspungt Uddevalla sjukhus.

Detta är ingen fråga som kommer att avgöras i Uddevalla kommun, men det är en fråga som kommer att ha avgörande betydelse för medborgarna i kommunen och i alla kommuner i Norra Bohuslän. Frågan har gått från utredning till utredning inom regionen men detta har ännu ej resulterat i ett beslut. Därför vill vi att de av våra sympatisörer som har möjlighet demonstrerar tillsammans med RUS ( Rädda/ renovera Uddevalla Sjukhus) och stödjer denna fråga som har en avgörande betydelse för turism, näringsliv, bosättning, äldreomsorg,  & familjebildning i Norra Bohuslän, visar sin solidaritet, kampvilja och framförallt omtanke om behövande i denna demonstration.

Glöm därför inte vårt eget firande av 1:a maj, som kommer att hållas i Margretgärdesparken kl 13.00.

Rolf Henriksson